Organizace Eurocontrol 25. července publikovala, jak se během pěti let změnily parametry „typického“ letu ve vzdušném prostoru členských zemí organizace Eurocontrol.
Délka průměrného letu v roce 2023 byla 1140 km, což je o 90 km dále než v roce 2018. Průměrný let probíhal ve vzdušném prostoru 3,5 zemí.
Na linkách ubylo turbovrtulových letadel, což souvisí s tím, že na některých kratších linkách se více uplatňují alternativní dopravní prostředky, zejména vysokorychlostní vlaky.
Narostl provoz jednouličkových tryskových letadel, která létají v průměru na delší vzdálenosti a s více cestujícími, než tomu bylo v roce 2018. S tím souvisí celkový nárůst průměrné maximální vzletové hmotnosti letadel. Ta v roce 2023 činila 89 tun, což překračuje max. vzletovou hmotnost Airbusu A320 nebo Boeingu 737.
V roce 2023 se uskutečnilo 10,2 milionu letů, v roce 2018 to bylo 11 milionů letů.
Nejsem statistik, ale řekl bych, že aritmetické průměry neřeknou moc užitečného o parametrech typického letu, a to ani v uvozovkách. To se Eurocontrol moc nevytáhl, zároveň není zřejmé, co tím chtěl říct. Jako že za problémy s uříditelností vzdušného prostoru může rostoucí vzletová hmotnost a absence turbopropů?
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Libcha: Přesně tak! Podle nadpisu jsem čekal analýzu nárůstu zpoždění a nástin, co s tím Eurocontrol hodlá dělat. Třeba léta se píše o konsolidaci roztříštěných národních vzdušných prostorů. Pohnulo se v tomto směru něco? MTOW odpovídá A321neo, který má i spoustu zakázek do budoucna.