Speciální barvy Boeingu 737 MAX 10 (N27602) společnosti United Airlines budou propagovat udržitelné palivo SAF. Letoun nese na motorech nápis „The Future is SAF“. Spotter BFI Watch (@bfi_watch_ca350) zachytil 20. srpna tento letoun na továrním letišti Renton Muinicipal Airport (RTN).
V roce 2022 objednaly United 100 letadel 737 MAX, z nichž 80 jsou verze 737-10. Boeing eviduje celkem 455 objednávek letadel 737 MAX od společnosti United.
Delta Air Lines vloni objednaly 100 letadel 737-10.
Největším zákazníkem verze -10 je Ryanair, který letos v květnu objednal 150 exemplářů a na dalších 150 si zajistil opci. Letadla budou Ryanairu dodána v letech 2027 až 2033.
Boeing evidoval počátkem srpna celkem 810 nevyřízených objednávek verze 737-10, což je necelých 20 % z celkového počtu nevyřízených objednávek letadel 737 MAX. Výrobce však předpokládá, že po certifikaci a zahájení dodávek počet objednávek na verzi -10 výrazně naroste. Model -10 se svou kapacitou přibližuje Airbusu A321neo.
Boeing 737-10 má získat certifikaci v roce 2024 a do komerčního provozu zřejmě nastoupí v roce 2025.
Model -10 zároveň ukončí výrobní řadu Boeing 737. Nástupce Boeingů 737 se neobjeví na trhu dříve než v roce 2035 a podle vyjádření výrobce se bude jednat o zásadně nový, inovativní letoun. (Foto: BFI Watch, aerotime.aero, Air Data News)
A co takhle jednoduše vynechat fázi vyprážaní bravčových rezňov a lít to tam rovnou?
Ján: Miro má pravdu. Problém totiž není zda letadla mohou nebo budou moci létat na SAF. Problém je, kde vzít SAF. Britská královská společnsot spočítala, že pro potřeby britské civilní dopravy by se musely na 70% zemědělské půdy pěstovat plodiny, které lze použít k produkci SAF. Skutečně zeleného SAF je tak málo, že Airbus není schopen zajistit se SAF ani předávací lety nových letadel. Nemluvě o daleko vyšší ceně proti Jet A.
Práveže SAF je cesta podľa mňa, ako zachovať súčasné lietadlá, resp. ako zabezpečiť aby aj nové boli podobné terajším, lebo ak sa dajú prerobiť terajšie najnovšie lietadla, tak aby lietali na SAF, tak ešte pár desiatok rokov tu budú
Myšlienka o SAF je síce pekná, ale toľko použitého kuchynského oleja po vyprážaní všetkych bravčových rezňov, aby nasýtili po vyčistení a izomerizácii n-alkánov na izo-dodekány jednoducho nie je,,,
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Petr Šimáček:
No to teda ne!
My, co tolik nelítáme ale o to víc žereme, se těšíme na to, že aby se splnila produkce SAF, tak budou ty řízky velmi levné a v hojném množství. Jinými slovy dotované, takové sladké slovo.