Skupina Qantas zveřejnila 25. srpna finanční výsledky hospodářského roku. Skupina již třetí rok v řadě hospodaří se ztrátou, což vedení přisoudilo zejména dopadům pandemie.
Dobrou zprávou na pozadí špatných hospodářských výsledků je rychlé zotavování trhu a rozhodnutí o zpětném odkupu akcií (buy-back) za 400 milionů AUD. CEO skupiny Alan Joyce ujistil, že zotavení trhu letecké dopravy je rychlejší, než se předpokládalo. V důsledku obou těchto důležitých zpráv akcie vyrostly o 7 %.
Ztráty skupiny před zdaněním dosáhly 1,86 miliardy australských dolarů (AUD), což je poněkud horší výsledek, než trhy očekávaly, zato daleko lepší než byl výsledek předchozího hospodářského roku FY22. Kumulativní ztráty za tři roky dosahují 7 miliard AUD. Díky úsporným opatřením a prodeji některých pozemků se výše čistého dluhu snížila na 3,94 miliardy AUD. Pozitivní byly výsledky vnitrostátního provozu. Během hospodářského roku společnost provozovala v průměru 33 % kapacit roku 2019.
Nejspíš již během roku či roku a půl začnou Qantas Airways podle vyjádření své finanční ředitelky Vanessy Hudson hledat náhradu za 28 letadel Airbus A330ceo (18x verze -200, 10x -300). Průměrné stáří těchto letadel je podle serveru planespotters.net 15,7 roku. Z 28 strojů je nyní 23 v aktivním provozu.
Všechna letadla společností Qantas a Jetstar v Austrálii a na Novém Zélandu jsou nyní v aktivním provozu s výjimkou pěti letadel Airbus A380, které se postupně vrátí do provozu do prosince 2023, jakmile bude zakončena jejich údržba. Zbývajících pět letadel A380 dostalo nový interiér a jsou v provozu.
V červenci převzaly Jetstar Airbus A321LR, první z takřka 300 nových Airbusů řady A320neo, které společnost postupně zařadí do své flotily během období deseti let. Qantas Domestic se připravují na nasazení letadel A220 a Qantas International na dodávky A350.
Qantas International převezmou kromě toho další tři letouny Boeing 787-900, Qantas Freight dva konvertované nákladní letouny A330P2F. Počátkem hospodářského roku FY24 převezmou Qantas Freight dalších šest letadel A321P2F, které nahradí pětici Boeingů 737-400F. (Foto: bbc.com, obr. airbus.com, foto: planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém